HAREZMİ EĞİTİM MODELİ

HAREZMİ EĞİTİM MODELİ

Okulumuzun 2021-2022 yılında Harezmi Eğitim Modeline yapmış olduğu başvuru kabul edilmiş olup okulumuzda Harezmi Eğitim Modeli uygulanacaktır.

03.12.2021 797

 

Hârezmî Eğitim Modeli Nedir?

Harezmî Eğitim Modeli, çocukların teknolojiyi kullanarak nasıl üretebileceklerini keşfetmelerinin yanında; güvenli, etik ve ahlaki değerleri özümseyerek, bilimsel araştırma yöntemleri ile belirlediği süreci, öğretmenleri ile değerlendirip güncelleyen yapıda İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geliştirilmiş bir eğitim modeldir. Eğitimin diğer süreçlerini doğrudan ve nitelikli etkide bulunduğu için genel bir eğitim modeli olarak da ele alınabilir. Öğrencilerin günlük, gerçek yaşam problemlerini tanımlayıp, çözmek üzere algoritma tasarlayan, adım adım bu sorunun nasıl çözüleceğini belirleyip programlamanın gücünden faydalanarak yenilikçi fikirler üretme sürecidir. Modelin zemininde beş ana başlık mevcuttur. Bilgisayar bilimi öğretiminin Sosyal Bilim dalı ile bütünleştirilen, Bilgi İşlemsel Düşünme becerisinin hayata adapte edildiği, Programlama ve Öğretim araçlarının etkin kullanıldığı, disiplinlerarası yaklaşımı yeniden yorumlayarak farklı disiplinlerin eş değerde yer aldığı işbirliğini benimseyen, Robotik ve Oyun tasarımı ile eğlenerek üreten, kendini sürekli güncelleyen bir eğitim modelidir.

1. Pilot Uygulama süresi, 13 Mart – 2

 0 Mayıs 2017 tarihleri arasında farklı kademe ve türlerdeki 5 Pilot okulumuzda haftada 2 saat, 5 ve 6 öğretmenin aynı derse birlikte girmesi ile gerçekleşti. Öğretmenlerimiz, belirledikleri "Bilgi Temelli Hayat Problemi" doğrultusunda farklı disiplinlerin harmanlandığı 10 haftalık ders planlarını hazırladılar. Birinci Pilot Uygulamada elde edilen sonucunda öğrenciler; yaparak, yaşayarak, uygulayarak deneyimledikleri süreçlerde daha kalıcı ve eğlenerek öğrenmektedirler. Modelimizde kullanılan aktif öğrenmeyi sağlayan yöntemler, uygulamaya dönük hedef ve kazanımlar keşfederek öğrenmeyi sağlamıştır. Ayrıca öğretmen, veli ve öğrenci geribildirimleri göstermektedir ki Fen bilimleri, Matematik, Tarih, Türkçe, Bilişim teknolojileri vb. derslerin bir arada ve öğretmenleriyle birlikte görülmesi hem öğrencilerin yeni bilgileri öğrenirken karşılaştırma yapmalarını hem de öğrenilen bilgileri gerçek yaşama daha kolay geçirmelerini sağlamıştır.

03-12-202103-12-2021

Kaynak: harezmi.meb.gov.tr